• ST
  • 25.08.15, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viraalsus põhineb lambaefektil - kui nii paljud vaatavad, siis pean ka mina nägema

Intervjuu foto- ja videotuudio SeeSee juhi Andres Naelaga.
Andres Nael
  • Andres Nael
Kes on teie videoproduktsiooni teenuse klient – kas loovagentuur või turundusjuht?
Meie pakume oma teenuseid tegelikult mõlemale, kuid prioriteetide järjestus on: 1) agentuurid / edasimüüjad; 2) turundusjuhid.
Millised on trendid videomaailmas?
Tänu tehnoloogistele võimalustele on hetkel populaarsed droonid (aerovideod) ja goPro kaamerad (ekstreemvideote filmimine). Muud trendid on pigem töötluse maitseküsimus - erinevad pildikeeled, tonaalsus, heli jne. Tegureid ja märksõnu on tegelikult väga palju: SloMo (video on aeglustatud) stiil, timelapse (video on kümnetes/sadades/tuhandetes kordades kiirendatud), käest filmimise imiteering, selfie...
Räägitakse, et mobiil on muutumas turunduskanaliks nr 1 – mida see video osas kaasa toob? Mida mobiili jaoks videot tootes silmas pidada - inimesed hoiavad mobiili ju vertikaalselt käes?
Kiiremad (lühemad) klipid ja väiksemad failid. Hea klipp on lühike ja meeldejääv. Ei usu, et mobiili jaoks vertikaalsus probleemiks on! Püstiseid infokanaleid näeme igapäevaselt nii välimeedias kui ka kaubanduskeskustes. See, kas inimene hoiab telefoni käes püstiselt või horisontaalselt, on pigem sama küsimus, et kas inimene on harjunud telefonis sõnumit kirjutama horisontaalselt või vertikaalselt.
Mida videoturunduses silmas pidada - kas teha üks korralik, kvaliteetne ja kallis video või kogu aeg nö „tulistada“ väiksema eelarvega videoid, et pildis olla?
Parim variant on kombineeritud variant. Kõik sõltub strateegiast, eelarvest ja samuti sihtrühmast. Sotsiaalmeedias on kindlasti mõistlikum pidevalt "pildis" olla, samas kvaliteetne võiks iga video olla. Siinkohal pean silmas pigem idee kvaliteeti, kui eelarve ei võimalda kallist tehnikat kasutada. Ikkagi sõltub kõik alati formaadist ja eesmärgist.
Kuidas saavutada viraalsust? Kas seda on võimalik planeerida või see lihtsalt kas juhtub või ei juhtu?
Loeb hea ja lahe idee. Viraalsust saab väga hästi planeerida, aga kui klipp jääb nõrgaks või ei ole piisavalt vaimukas, siis video ei levi. Video peab minema korda võimalikult suurele hulgale inimestele, pakkuma võimalust diskussiooniks või tekitama heas mõttes šokki. Kindlasti on paljud viral videod väga hästi läbi mõeldud ja ka planeeritud. Edasine sõltub juba paljuski turundusoskustest. Mingist hetkest hakkab tööle viraalsuse põhimõte – lambaefekt - kui nii paljud vaatavad, siis pean ka mina nägema.
SeeSee on 2011 aastal asutatud foto- ja videotuudio. Olenevalt projektist pakub SeeSee teenust filmimisest kuni valmistoodanguni - operaatoriteenus, ekraanigraafika, õppevideod, muusikavideod, dokumentaalid, reklaamvideod, tootevideod, promoklipp, aerovideod, sündmuste jäädvustamine jne.
 Vaata: seesee.ee/videograaf

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele